Silní můžeme být i bez násilí... aneb násilí nic neřeší

45 minut v pivu, 1,5 hodiny v autobusech a 70 minut v Rozárce aneb toulky integrovaným dopravním systémem jihomoravského kraje

1. července 2008 v 22:13 | Sabelino |  IDS JMK
Dne 1. 7. 2008 jsem si udělal výlet - ten byl tentokrát zaměřen na okolí Vyškova, Bučovic a Kyjova, tedy do obcí a měst, které jsou od 28. června 2008 součástí Integrovaného dopravního systému jihomoravského kraje (IDS JMK).
Můj výlet začal východem domů na autobus linky 45, kterým jsem jel na Jugoslávskou (jednalo se o autobus 2374 na kurzu 04502). Zde jsem přestoupil na tramvaj linky 9 (vůz 1062, kurz 00906), kterou jsem jel na hlavní nádraží. Za normálních okolností bych jel samozřejmě linkou číslo 2 přímo ze Staré osady na hlavní nádraží, a to celkem cca 11 minut, z důvodu výluky jsem však jel způsobem výše zmíněným, a to 17 minut (13:36 - 13:53).
Cestu jsem měl naplánovanou tak, že pojedu rychlíkem 839 do Vyškova na Moravě, který odjíždí z Brna v 14:03. Rychlík jsem naštěstí v pohodě stihl, dokonce, i když jsem přišel 4 minuty před odjezdem, tak jsem našel volné kupé, a to ve voze Beer!, což je úspěch, jelikož to byl nejluxusnější vůz soupravy (protože jako 1. třída jel cca 35 let starý vůz A150 číslo 079, kdežto vůz Beer číslo
20 - 38 118 - 6, kterým jsem jel, je kompletně modernizovaný před cca 12lety).
Z Brna jsme vyjeli kupodivu včas, tedy úderem čtrnácté hodiny a třetí minuty. Do Vyškova jsme však přijeli asi o 4 minuty později (v 14:46), a to z důvodu cca 4minutové zastávky v Komořanech u Vyškova, kde jsme se míjeli s rychlíkem jedoucím v protisměru. Abych nezapomněl, táhlo nás Eso 362.164 - 6. Jinak vozům Beer se říká pivák, a to z důvodu, že jejich označení Beer = v angličtině pivo, navíc vznikly v pivním městě - v Plzni. Jinak Beer = B - vůz druhé třídy, -ee- centrální zdroj energie -r- zvláštní výbava (odlišný interiér). Např. vůz s označením A= vůz 1. třídy, vůz Aee = vůz 1. třídy s centrálním zdrojem napětí - to jen tak na vysvětlenou.
Z Vyškova jsem měl v plánu jet v 15:07 linkou 156 do Bučovic. Plán se mi povedlo v pohodě dodržet, jel jsem autobusem C954 RZ 2B0 7547 od společnosti VYDOS. Cestou do Bučovic jsem poznával mně dosud neznámou krajinu okresu Vyškov, neboť tamní okolí znám maximálně z tratě 300, kterou projedu rychlíkem párkrát během roku při cestě za severomoravskou rodinou. Ovšem z rychlíku je vidět leda malá část Vyškova a pak louky a pole, a to ještě rozmazaně, ne, že bych měl vadný zrak, ale přeci jen při rychlosti cca 120km/h toho asi moc ostře nevnímáte. "Stopadesátšestkou" jsme přijeli do Bučovic dle jízdního řádu, a to v 15:50. Tam jsem opět udělal několik fotek (spíš několik desítek fotek) a dle plánu, který jsem doma narychlo vymýšlel, byla na řadě další nová součást IDS JMK, a sice Kyjov. Do Kyjova jsem z Bučovic dojel autobusem Karosa C934, SPZ HOA 56 - 10 od ČSAD Kyjov - linkou 642. Ačkoli se jednalo o cca 10 let starý autobus, tak vypadal velmi pěkně, měl nový lak, novou čelní masku, ve voze byla položena nová protiskluzová podlaha a sedáky měly nový potah, motor pracoval vzorně, takže cca hodinová cesta mezi Bučovicemi a Kyjovem byla velice příjemná.
Když jsme přijeli do Kyjova, tak jsem byl ale úplně namydlený. Měl jsem 10 minut na to abych stihl "spěšňák" na Brno a vůbec jsem nevěděl, kde je nádraží. No a tak jsem se zeptal. Nějaké dvě kočky asi chtěly, abych se proběhl, neboť mě poradili cestu k podstatně vzdálenějšímu ("hlavnímu") nádraží, které je od autobusového stanoviště vzdálené přes celé město a v tu chvíli tam zrovna nic nejelo. Ale nakonec jsem potkal nějaké dva borce, kteří se mnou a mým astmatem asi soucítili, a tak mi poradili cestu na podstatně bližší nádraží (Kyjov, zastávka), které bylo od toho autobusového vzdálené asi 5 minut chůze. No došel jsem tam taktak, v podstatě ve chvíli, kdy jsem doběhl k zastávce, byl už odkudsi slyšet můj nejoblíbenější zvuk na světě - a sice rachot z motoru Caterpillar motorového vozu řady 854. V tu chvíli jsem byl nejšťastnější člověk na světě - stihl jsem vlak a ještě k tomu jej vezl můj nejoblíbenější vůz - 854.222 - 7 pyšnící se jménem Rozárka. Cesta Sp 1732 (linkou R6 IDS JMK) v čele s Rozárkou a dvěma vozy řady 021 ubíhala celkem rychle, sice ty zvuky, co ze sebe Rozárka vydávala naznačovaly tomu, že každou chvíli někde zkysneme, protože ty zvuky ve vlakové řeči znamenaly asi něco jako "ježíš, už jsem tak vyřízená, jé, já už nemůžu…", bodejť by jo, když ty vlaky v depech pořád honí jak nadmuté kozy a údržba stojí za prd, i když v Depu kolejových vozidel Brno, provozní jednotce Horní Heršpice je údržba třeba v porovnání s Plzní nebo Chebem celkem luxusní. Ale jinak Rozárka i přes ony pazvuky valila jak drak, či spíše jak dračice, a tak jsme po cca 70minutách jízdy přijeli asi se tříminutovým zpožděním do Brna (v 18:42).
Protože se mně zase nechtělo cestovat nějak komplikovaně do Židenic za použití tramvaje a autobusu, tak jsem jel vlakem linky S6 IDS JMK. Jednalo se o osobní vlak 4155 v čele s lokomotivou 754.008 - 1. Jel jsem vozem B 50 54 20 - 41 496 - 1. Na to, že je to cca 30 let starý kousek, tak vypadal velmi slušně, to bude asi tím, že je relativně čerstvě po opravě, která byla provedena v MOVO Plzeň.
Do Židenic jsme přijeli po cca 6minutách v 17:57 (normálně trvá cesta cca 3 minuty, jenže v případě vlaků linky S6 se sune do Židenic (z hlavního nádraží jede totiž do Židenic lokomotiva na konci soupravy, neboť se couvá, ale ze Židenic jede již čelem ku Slatině)).
Jinak závěrem bych dodal, že výlet byl parádní - parádní vozy, parádní počasí, překrásná krajina, nic mi neujelo, nic se mi nestalo - a co víc si přát… skoro si troufnu tvrdit, že lepší už to být nemohlo.
A bez těch bobků, že zůstanu o hodinu déle v Kyjově by to nebylo úplně ono…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.