Silní můžeme být i bez násilí... aneb násilí nic neřeší

Takové písemky beru !!!

28. března 2008 v 22:18 | Sabelino |  Škola
Dnes jsme psali v zeměpise písemnou práci. Ne, že bych se nějak radoval, když máme psát písemky, ale tato se mi fakt líbila. K písemce stačilo pár dobrých kamarádů, tužka, sešit učebnice, umět se dorozumět a snad každý mohl mít jedničku. No celý zeměpis začal asi tak - Martin B. měl mít prezentaci o Anglii. Místo prezentace jsme však zbaštili toasty a vypili čaj s mlékem!!! :-)) (což je ovšem typické pití v Anglii), které nám Martin B. nachystal. Poté nám Martin (učitel) nalepil na čela nějaké pojmy týkající se Itálie, Portugalska, Španělska a Řecka, tj. států, na které jsme měli v poslední době prezentaci. Při lepení jsme měli zavřené oči, až měl každý nějaký pojem na čele, tak jsme je mohli otevřít. No a teď se rozdělte do 4 skupin a do 4 rohů - do každého daný stát, kam se řadí onen pojem. Já měl třeba na čele Lisabon. No a prostě nějak bez mluvení a používání zrcadla… jsme se měli rozdělit do svých skupin. Používali jsme např. sešit, kdy jsem třeba spolužákovi ukázal Fiat a on věděl, že má jít do skupinky Itálie. Po rozdělení začala samotná písemka. Nejdříve jsme se rozdělili do skupin, já byl s Noemi a s Klárkou. Dostali jsme obálku, kde byly papírky a na nich pojmy, které měly dohromady utvořit souvislou větu jak po stránce zeměpisu, tak po stránce češtiny. Měli jsme na to asi 15 minut. Jak z textu asi vyplývá, byla to taková skupinová písemka, kde pokud každý pracoval, tak může mít celá skupina ve výsledku jedničku. Mně se s holkami pracovalo velmi dobře. Každý udělal něco a měli jsme to celé správně, mám z písemky dobrý pocit, byla fajn, každý se zapojil a jak ji dostaneme, tak se ukáže, jak umíme komunikovat, spolupracovat a využívat při testech všech možných prostředků, tedy atlasů, učebnic, sešitů, mozku… zde se opět ukáže, že písemka může být i jiná, než ta "klasická", kde žák musí vysypat všechny své encyklopedické znalosti... a zde se asi i bohužel opět ukáže, že někdo si je při písemce i s radami dobrého kamaráda, se sešitem a učebnicí, s atlasem... naprosto bezradný.
Jen tak dál s takovými písemnými prácemi !!!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Rosťa Rosťa | 29. března 2008 v 7:13 | Reagovat

To je jen jedna z celé řady "kulišáren", které na vás s Martinem chystáme. Zatím se to učíme, odlaďujeme nedostatky a může se stát, že se i něco nepovede, tak s námi mějte trpělivost :)

2 Richard Sabelino Richard Sabelino | 29. března 2008 v 19:29 | Reagovat

Jj to Vám Rosti schvaluji, navíc každý začátek (a konec) je těžký... jen tak dál, tyto písemky jsou žákům, resp. dobré skupince lidí jen odměnou. Vždyť akorát stačí pozorně shlédnout projekt, udělat si zápisek, který mi k něčemu bude, dobrou partu spolužáků... a písemka nemusí být stresem !!! toto nám můžou jiné školy jen závidět, protože toto nemají asi opravdu nikde. Naštěstí jsem ve skupince, kde všichni dělají něco... takže jsem naštěstí neschytal tu, kde bych já něco vyhledával a druhý seděl a dělal mi akorát binec v těch papírkách... ale i takové skupiny bohužel byly. No škoda, že na své milované škole už dlouho nebudu :-((((. Protože takovou školu hrou fakt nikde asi nemají a kdekdo nám ji může jen závidět... zajímalo by mě jen tak ze zajímavosti, jestli něco obdobného mají na Kamenačkách, když jsme byli my vždy ti špatní... ale jim šlo asi o něco jiného, než o to, jaká je výuka a jak VYPADALY chodby.... navíc jsem jen rád, že jsme s nimi nebyli spojeni.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.