Silní můžeme být i bez násilí... aneb násilí nic neřeší

Nová tramvaj 13T "Adélka" v Brně a její představení 20.9.2007

20. září 2007 v 18:59 | Richard Sabela
V noci z 10. září na 11. září 2007 dorazila do Brna nová, nízkpodlažní tramvaj 13T, jejiž výrobcem je Škoda TRANSPORTATION s.r.o., desing pak měla na starost firma Porsche.
Někomu se tato tramvaj líbí, někomu ne, každý má svůj názor, já si myslím, že nejlepší zrovna není, bohužel však na lak je licence, takže se s ním musíme chtě nechtě smířit, výrobce to možná také pokládá za nevydařenou barevnou stránku vozu, ale prostě Porschce dodá výrobci tramvaje (firmě Škoda) stříbrno-červené čelo a Škoda ho chtě - nechtě může leda akorát "přilepit" ke zbytku vozu, s barevným schématem však nic dělat nemůže.
Co se týče samotné tramvaje, tak by se na ni chyby našly a že by jich možná nebylo málo, já to připouštím, vím, že tramvaj co se týče podvozků bude na děsných brněnských kolejích dělat psí kusy, no ale co se dá dělat, za špatný kolejový svršek výrobce tramvaje nemůže, ačkoli je fakt, že tramvaje 03T "Anitra" a 13T "Poršetra" se na stavu brněnských kolejí negativně v určitém procentu také projevují.
Dne 20.9.2007 (to je dnes, ale zítra to bude včera a za týden to bude před týdnem a za rok před rokem, či loni...) se Brnu v rámci Evropského Dne bez aut veřejnosti v 11:00 tramvaj 13T představila (ne ona sama, spíše papaláši ji představili) a já, ačkoli jsem (tento den) nemocný, tak jsem u toho nemohl chybět, navíc jsem byl pozván, no ale kdybych byl zdravý a nešel tento den k lékaři, tak bych na představení "třináctky" nešel. No nic, prostě se 20.9.2007 veřejnosti představila za doprovodu kapely, primátora města Brna - pana Onderky, první náměstkyně (už nevím, jak se jmenuje), generálního ředitele pana Ing. Bédi Prokeše a pana (snad) Ing. Tomáše Krska (nevím, zda-li má titul, ale myslím, že ano), který je ředitel firmy ŠKODA TRANSPORTATION Plzeň s.r.o. . No takže prostě úderem 11. hodiny na kostele sv. Jakuba přestala hrát kapela a slova se ujala mluvčí DPMB - paní Pohanová, pak také generální ředitel DPMB - pan Prokeš, ředitel Škody Tomáš Krsek, pan Onderka a ještě nějaký otec (ne můj), no prostě nějaký věřící, který tam přál mnoho šťastných kilometrů bez nehod a že proklíná každého darebáka, který se na tramvaj jen křivě podívá, no takže jsem asi prokletý...
No asi nemusím říkat, že tam byla televize, teda televize... no lidé, kteří filmovali pro potřeby televize, novináři, dokonce jsem se chytl s jednou novinářkou MF Dnes (no chytl... poštěkal), jelikož byla nějaká aktivní, 4x do mě strčila, 5x šlápla na nahu a po šesté jsem už do ni strčil já... no co Vám mám povídat, prostě jsem konečně chytl dobrý flek... pak mi dala pokoj, za 3 minuty se mě zase nějakým způsobem snažila posunout, pak mi říkala, že tu tramvaj uvidím i z dvou metrů, tak jsem ji řekl, že ano, stejně jako ona... pak se na mě jen provokativně dívala a přitom žvýkala žvýkačku jak nějaká kráva, měla by se vidět v zrcadle... .
Jinak MF Dnes v poslední době také kritizuje špatný výhled z tramvaje typu T3R. Já můžu říct, že špatně je vidět i z jiných tramvají, než zrovna z "rakety"- tak se totiž T3erce říká. Kolegové za pultem tramvaje asi nikdy neseděli, takže by se měli uklidnit, protože bezvadný výhled je leda tak z naší historické koňky, tam máte krásný výhled a také vždy čerství vzduch, když prší, tak i spršku... no prostě jako tramvajový vagónek z roku 1876.
Takže závěrem já popřeji nejdříve sobě - abych neměl nějaký průser, že jsem místo ve škole, resp. v posteli byl na náměstí Svobody u křtu nové šaliny a využil siruace, že jsem od lékaře nešel rovou dom, ale 20 minut se zdržel na nám. Svobody, Adélce a jeji kolegyním, které by měly v budoucnu přibývat do vozového parku DPMB pak přeji hodně spokojených cestujících, spokojených řidičů a mechaniků, aby plnila své služby tak jak má, aby její cesty končily vždy až na konečné a prostě aby mělo Brno na cca 40 let moderní, pěknou a spolehlivou tramvaj.
Jinak tramvaj 13T by měla ještě vykonat zkoušky, pak bude čekat na vyjádření drážního úřadu a koncem roku by určitě měla jezdit se svými cestujícími, nejspíše na lince číslo 1.
Druhá tramvaj stejného typu by také již brzy měla do Brna dorazit.
Tramvaje 13T budou dostávat jména, začalo se písmenem "A", poté to půjde podle abecedy a někdy v roce 2015 budeme mít třeba Zdeničku. V Evidenci DPMB jim byla přidělena číselná řada 1901 - 1999.
Takže malá fotoreportáž:
No a závěrem bych chtěl dodat, že Adélka je prostě nejlepší tramvaj na celém Světě .... a proč ? Přeci proto, že je naše.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.